Członkowie klubu audio w Yokohamie pozytywnie ocenili konstrukcje Shinobu Karaki, co skłoniło go do uruchomienia produkcji komercyjnej. W roku 2010 rozpoczęła się oficjalna działalność Aurorasound, a pierwszym komercyjnym modelem był lampowy przedwzmacniacz/DAC o nazwie CADA. Jego sprzedaż rozpoczął sklep w tokijskiej dzielnicy Akihabara, znanej jako centrum handlu elektroniką. Do 2012 roku dystrybucja została rozszerzona na całą Japonię.
Już od 2013 roku Aurorasound zaczęła regularnie brać udział w najważniejszych wystawach audio. Klasa brzmienia, oryginalność konstrukcji połączone z wyjątkową stylistyką, doskonałą jakością wykonania, wykończenia i stosowanych komponentów szybko podbiły serca wielu muzycznych fanów, a także wielu doświadczonych dystrybutorów. Dzięki tym ostatnim trafiły również do branżowych dziennikarzy, którzy docenili klasę tworów rąk Karaki-sana, czego wyrazem są liczne nagrody przyznane przez magazyny audio w wielu krajach.
Jak sam przyznaje pan Karaki, muzyka jest jednym z najważniejszych elementów jego życia. Dlatego właśnie sam grając na gitarze od wielu lat, postanowił stworzyć urządzenia, które w najlepszy możliwy sposób oddadzą prawdziwy charakter muzyki. Do budowy swoich urządzeń podchodzi jak do budowy instrumentów muzycznych. Dobiera komponenty najwyższej jakości i pasujące charakterem do brzmienia, które chce osiągnąć. Dba o najdrobniejsze nawet detale, bo doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż mają one wpływ na to, co ostatecznie słyszymy z głośników.
Opracował charakterystyczną koncepcję wyglądu swoich produktów łącząc elementy, które mogą kojarzyć się z profesjonalnymi urządzeniami laboratoryjnych z ciepłem naturalnego materiału, jakim jest drewno. Efekt zachwyci szczególnie osoby, które cenią sobie nieco vintagową estetykę, acz docenią go wszyscy, którzy wymagają od swoich urządzeń, by nie tylko doskonale grały, ale i cieszyły oczy stanowiąc ozdobę czy to dedykowanego pokoju odsłuchowego, czy eleganckiego salonu.
Właściwie każdy z komponentów proponowanych przez Aurorasound to oryginalna koncepcja, w której to efekt końcowy – brzmienie – jest najważniejszy, a nie środki zastosowane do jego uzyskania. Dlatego właśnie Karaki-san śmiało sięga po lampy tam, gdzie ich aplikacja jest najkorzystniejsza, ale nie waha się skorzystać z tranzystorów, gdy to one lepiej spełniają daną funkcję. Sam będąc fanem lamp twierdzi nawet, że bańki próżniowe są konieczne, ale zbyt wiele lamp w jednym systemie, nie jest najlepszym pomysłem.
Przykłady oryginalnych konstrukcji? Proszę bardzo. W przedwzmacniaczach gramofonowych do korekcji RIAA stosuje, jako jeden z nielicznych na świecie (a gdy zaczynał był najprawdopodobniej pierwszym), doskonałe tranzystorowe układy LCR, w których wykorzystuje cewki wyprodukowane dla niego przez słynnego Lundhala. Wzmacniacze oferowane przez Aurorasound to z kolei konstrukcje hybrydowe, acz również idące nieco pod prąd powszechnym trendom – tu stopień przedwzmacniacza oparto na kwarcu, a na wyjściu pracują lampy.
Aktualnie oferta Aurorasound obejmuje następujące modele:
- PADA-EL34 - Triodowy wzmacniacz mocy push-pull na EL34
- PADA-300B - Monofoniczny wzmacniacz mocy push-pull na 300B
- PREDA - Tranzystorowy przedwzmacniacz z transformatorową regulacją głośności
- VIDA Supreme - Przedwzmacniacz gramofonowy z korekcją LCR
- VIDA - Przedwzmacniacz gramofonowy z korekcją LCR
- VIDA prima - Przedwzmacniacz gramofonowy z korekcją NF+CR
- HEADA - Wzmacniacz słuchawkowy o konstrukcji symetrycznej
- SP03L - Transformator podwyższający napięcie z wkładek MC
Źródło: informacja prasowa Audio Atelier