Niezależnie od modelu, celem było znalezienie nowej, neutralnej i jednocześnie eleganckiej barwy. Jak sama nazwa wskazuje, inspiracja pochodzi od łupka, naturalnego materiału, który łączy delikatną strukturę z prawdziwą siłą. Łupek jest efektem ciągłego procesu skandynawskiej natury, ściskającej pod ciśnieniem glinę, błoto i inne materiały organiczne. Dlatego też nowy kolor pozostaje w zgodzie z silnymi nordyckimi korzeniami, które są integralną częścią DNA marki.

Vifa ściśle współpracowała z duńskim producentem tekstyliów, firmą Kvadrat, aby stworzyć wełniane pokrycie dla głośników, zachowując dbałość o środowisko naturalne. "Tekstylia noszą oznaczenie EU EcoLabel, co potwierdza zgodność ze ścisłymi standardami środowiskowymi EU EcoLabel w całym cyklu życiowym materiału, od przetwarzania surowego materiału, zawartości barwników, poprzez procesy produkcyjne przyjazne dla środowiska, aż po trwałość i jakość.
Ponadto materiał zdobył certyfikat GREENGUARD Gold, który jest potwierdzeniem braku negatywnego wpływu na jakość powietrza w przestrzeni wewnątrz budynku" – stwierdza Michael Sørensen, prezes firmy Vifa, i dodaje: "Kiedy mówimy, że nasze produkty są trwałe, odnosi się to również do warunków, w których są wytwarzane".

Copenhagen 2.0, Stockholm 2.0, Helsinki i Oslo z nowym wykończeniem w kolorze łupkowy czarny już wkrótce trafią do sprzedaży. Nominalne ceny detaliczne głośników pozostaną na tym samym poziomie, co dotychczasowe wersje kolorystyczne: Copenhagen 2.0 – 3.199 zł , Stockholm 2.0 – 5.699 zł , Helsinki – 1.795 zł, Oslo – 2.199 zł.
Źródło: informacja prasowa Audio Klan