Ostatnie 20-lecie w historii Goldringa obfitowało w kolejne znakomite serie wkładek gramofonowych. Uwaga ta dotyczy zarówno hi-endowych modeli takich jak Legacy czy modeli ze średniej półki z serii 1000, np. legendarnego już 1042. Rosnąca w ostatnich latach popularność sprawiła, że zapadła decyzja o opracowaniu nowej linii produktowej – 2000.
Seria wkładek E, w której skład wchodzą trzy modele: Red (E1), Green (E2) i Violet (E3), została zaprojektowana w Wielkiej Brytanii, zaś jej produkcja odbywa się w Japonii. Wszystkie wkładki mają wymienne igły. Ponadto, wkładki są zaprojektowane w sposób, który umożliwia wymienność igieł w ramach wszystkich modeli serii E. Oznacza to, że posiadacz modelu E1 może wymienić zużytą igłę na nową z modelu E3, co znacząco podniesie uzyskiwaną jakość dźwięku.
Igły E1 oraz E2 posiadają mocowanie ½ cala i szlif sferyczny (stożkowy), natomiast igła E3 oferuje mocowanie ½ cala i szlif supereliptyczny.
Seria wkładek E została stworzona z myślą o użytkownikach, którzy posiadają już pierwszy gramofon i rozważają wymianę fabrycznej wkładki na lepszą. Konstrukcja i waga wkładek z serii E idealnie pasuje do ramion gramofonów o średniej i dużej masie. Optymalnie dobrana waga, tracking i parametry elektryczne sprawiają, że wkładki Goldringa są bardzo łatwe w montażu, kalibracji oraz chętnie współpracują z praktycznie każdym przedwzmacniaczem.
Projekt Serii E przynosi istotne nowości w swoim segmencie cenowym:
- Karbonowy wspornik igły w wejściowym E1
- Aluminiowy wspornik igły w modelach E2 i E3
- Unikalną budowę wszystkich trzech wkładek, w ramach której operują dwa niezależne ultralekkie magnesy (technologia Magnetix Duplex) ułożone pod kątem 45 stopni
- Super-eliptyczny szlif igły w modelu E3
Magnesy charakteryzują sie bardzo niską masą, a tym samym minimalną bezwładnością, co zwiększa czułość całego układu. Ponadto, ustawiono je pod kątem 45 stopni, tak aby naśladowały pracę noża żłobiącego nagranie w płycie winylowej. Pozwala to na dokładniejsze śledzenie nagrania przez igłę, a co za tym idzie wydobycie większej ilości informacji z winylu. Rozdzielenie magnesów przekłada się na lepszą separację kanałów, co w efekcie pozwala budować lepszą scenę muzyczną stereofonię i niższy stosunek sygnału do szumu.
Źródło: informacja prasowa Rafko Dystrybucja