Tym samym polski dystrybutor przejął dystrybucję obu marek w Polsce, ale także w Czechach, Litwie i Finlandii, znajdujących się pośród aktualnie 18 krajów w zasięgu dystrybucyjnym grupy firm Horn.
Firma Unison Research została założona w 1987 roku przez grupę zapalonych audiofilów pod przewodnictwem Giovanniego Marii Sacchetti, koncentrując się na rozwijaniu wzmacniaczy pod tą marką.
Pierwszym wzmacniaczem zintegrowanym, który zaprojektował dla Unison Research był Triode 20. Jego następca, Simply Two, był kluczowym krokiem milowym w historii firmy, który przyczynił się do osiągnięcia międzynarodowego sukcesu przez Unison Research w stosunkowo krótkim czasie. Wieloletnie doświadczenie wraz z nieustannie prowadzonymi badaniami nad wydajnością i najwyższymi standardami jakości doprowadziło markę zarówno do historycznych osiągnięć, jak i wysokiej wartości marki. Unison Research jest obecnie uznawany za włoskiego lidera w produkcji wzmacniaczy lampowych i znajduje się w pierwszej dziesiątce w Europie.
Marka Opera Loudspeakers powstała w 1989 roku i jest owocem synergii pomiędzy dwoma kulturami i dwoma audiofilami - jednym włoskim i drugim brytyjskim.
Pierwszy głośnik noszący nazwę Opera nosił nazwę Caruso i był prekursorem serii nazwanej w hołdzie legendarnym głosom opery. Wkrótce pojawiły się modele Callas, Operetta i Divina, z których każdy zdobył entuzjastyczne uznanie na rozwiniętych rynkach audio na całym świecie. Głośniki Opera natychmiast pojawiły się jako fuzja starego i nowego: pomiędzy tradycyjnym włoskim rzemiosłem w produkcji obudów a najbardziej zaawansowaną technologią akustyczną.
Każdy głośnik Opera, nawet najmniej kosztowny model, podąża za wypróbowaną filozofią projektowania: użyciem najwyższej jakości materiałów w połączeniu z ostrożnie stosowanymi podstawowymi zasadami nauki o akustyce.
Głośniki Opera są eksportowane na wszystkie kontynenty, od Europy po Daleki Wschód i recenzowane w najważniejszych magazynach hi-fi.
Źródło: informacja prasowa Horn Distribution