Sporym zaskoczeniem było zaproszenie na otwarcie kolejnego salonu pod szyldem Audio Forum. Nie tyle jednak sam fakt otwarcia, co jego termin. Niedawno, bo 3 października 2020 r. gościliśmy na uroczystej premierze salonu tej właśnie sieci w Łodzi. Tam podczas rozmów kuluarowych dowiedziałem się, że planowanych jest jeszcze kilka tego typu sklepów, a następny będzie zlokalizowany w Warszawie i powinien wystartować w styczniu, bądź lutym 2021 roku. Tymczasem na zaproszeniu widniała data 16 grudnia 2020, należało więc się upewnić, czy to nie pomyłka. A gdy okazało się, że o pomyłce nie może być mowy, wyruszyliśmy pod wskazany adres, czyli na ulicę Powązkowską 40.
Salon zlokalizowany jest w nowo wybudowanym budynku wchodzącym w skład wielkiego nowego osiedla noszącego nazwę Żoliborz Artystyczny, które powstało błyskawicznie po obu stronach ulicy Powązkowskiej – dużej arterii prowadzącej do starych warszawskich nekropolii.
Sklep jest dobrze widoczny, gdyż znajduje się na parterze od strony ulicy. Jedynym problemem jest brak miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie, ale jak się później dowiedzieliśmy, na parkingu podziemnym w tym budynku zarezerwowane są dwa miejsca, z których będą mogli skorzystać klienci. Planowane jest także wydzielenie kolejnych miejsc postojowych na innym parkingu, położonym w niewielkiej odległości od salonu.
Zanim jednak przejdę do relacji z otwarcia salonu, warto przybliżyć genezę powstania marki Audio Forum. Pierwszy salon powstał w Berlinie w 1978 roku w bezpośredniej bliskości jednej z głównych ulic stolicy Niemiec, Kurfürstendamm, popularnie zwanej Ku'Damm. Funkcjonuje tam zresztą do dziś. Przez ponad czterdzieści lat działalności Audio Forum Berlin, wypracował sobie mocną pozycję na wymagającym rynku niemieckim. Oferta sprzętowa jest adresowana do wymagających odbiorców, a obsługa salonu zapewnia wiedzę ekspercką w kwestii ich zastosowań i instalacji oraz profesjonalny serwis i konserwację.
W 2017 roku Audio Forum został zakupiony przez rodzimą Grupę Horn, w skład której wchodzą m.in. powstały w 1991 r. Horn Distribution S.A. zajmujący się dystrybucją wielu światowych marek audio-wideo, oraz Audio Video Design Sp. z o.o. odpowiedzialny za sieć salonów Denon Store. Bardzo szybko ideę berlińskiego salonu Audio Forum przeszczepiono na polski rynek uwzględniając oczywiście rodzime uwarunkowania.
W marcu 2019 roku w Warszawie przy ul. Poznańskiej 24 otwarto drugi w historii salon pod szyldem Audio Forum. Wygląda na to, że eksperyment się powiódł, gdyż otwarcie kolejnego, trzeciego z kolei, nastąpiło już kilkanaście miesięcy później - dokładnie 3 października 2020 roku w Łodzi, a relację z tego wydarzenia zamieściliśmy w naszych mediach.
Warszawski salon przy ulicy Powązkowskiej 40 jest więc czwartym należącym do sieci Audio Forum. Jego uroczyste otwarcie odbyło się z udziałem przedstawicieli mediów branżowych, choć frekwencja była mniejsza niż podczas poprzednich. Ale wiadomo, pandemia. Miało to jednak swoje plusy, gdyż bez ścisku, na spokojnie, można było dokładnie zwiedzić cały salon i poznać jego ofertę.
Mimo ścisłego rygoru sanitarnego, obowiązkowych maseczek itp., atmosfera nie ucierpiała. Strzelały korki od szampana, były też drobne przekąski i co najważniejsze, półki uginające się od sprzętu audio-wideo czołowych producentów m.in.: Denon, Marantz, Focal, Naim, DALI, Sonus faber, Wilson, Wharfedale, Canton, a także wielu innych. Wszystko bardzo ładnie wyeksponowane dzięki dużej powierzchni – 145 metrów kwadratowych. Jest to więc największy lokal ze wszystkich dotychczasowych salonów (nie licząc firmowego outletu przy ul. Kurantów 34) i najlepiej wyglądający. Przytulne, jasne wnętrze z dużą ilością drewnianych listew ozdobnych, będących charakterystycznym elementem wszystkich salonów Audio Forum, tworzą bardzo przyjemną atmosferę. Do tego dochodzi logiczny i czytelny podział na strefy tematyczne, tak więc klienci nie powinni się czuć w tym wnętrzu zagubieni, ani przytłoczeni.
Warszawski salon przy ulicy Powązkowskiej 40 jest czwartym należącym do sieci Audio Forum.
Na uwagę zasługuje też duża przestronna sala odsłuchowa, przeznaczona także do prezentacji systemów kina domowego. A jeśli już jesteśmy przy tym temacie, to warto zaznaczyć, że pandemia bardzo przysłużyła się do zwiększenia zainteresowania sprzętem tego typu. Tradycyjne kina przeżywają kryzys, ale miłośnicy filmów nie chcą rezygnować z przyjemności ich oglądania, w możliwie najlepszych warunkach. Stąd boom na kino domowe i po raz pierwszy od kilku dekad, dostępność urządzeń AV nie nadąża za zapotrzebowaniem rynku. Ale spokojnie, właściciele nowego salonu Audio Forum "stają na głowie", żeby zapewnić stałe dostawy amplitunerów, zestawów kolumn do kina domowego i soundbarów.
Z ciekawostek audio, na które mieliśmy okazję się natknąć w dniu otwarcia rzeczonego salonu, były specjalne edycje urządzeń od dwóch producentów, sygnowane logo Bentleya (szanowanej marki samochodowej). Chodzi o system all-in-one Naim Mu-so 2 for Bentley Special Edition i słuchawki Focal for Bentley Radiance. Zwłaszcza ten pierwszy robił duże wrażenie swoim wyglądem – specyficznym designem, niespotykanym kolorem maskownicy (przetykanej złotą nitką) i ponacinanym pokrętłem sterującym, nawiązującym do stylistyki Bentleya. Nie mieliśmy możliwości odsłuchania tych urządzeń, ale zapewne klienci, którzy odwiedza ten nowo otwarty salon, będą mogli posłuchać zarówno tych, jak i wszystkich innych produktów dostępnych w Audio Forum.
Foto: Marcin Jaśkaczek