s-e-r-v-e-r-a-d-s-3

kino domowe

RAPORT SPECJALNY: TELEWIZORY

news |

Skapiec.pl przygotował kolejny raport specjalny prezentujący preferencje zakupowe polskich internautów. Najnowsza publikacja

Skapiec.pl przygotował kolejny raport specjalny prezentujący preferencje zakupowe polskich internautów. Najnowsza publikacja została poświęcona telewizorom. Raport dostępny jest bezpłatnie, a oprócz rankingów najpopularniejszych produktów oraz analizy preferencji zakupowych internautów, zawiera również porady zaproszonych ekspertów: przedstawicieli producentów, dziennikarzy i blogerów - redakcja Hi-Fi Choice & Home Cinema również miała w tym swój udział! Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że w drugim kwartale 2013 r. internauci podczas poszukiwań telewizora największą wagę przykładali do jego wielkości. Dla 38% użytkowników Skąpiec.pl to właśnie długość przekątnej ekranu była najistotniejszą informacją. Filtr "Producent" był wybierany z kolei przez ponad 22% użytkowników, co pokazuje jak dużą wagę kupujący przywiązują do konkretnych marek. Popularnością na poziomie 13 punktów procentowych cieszył się filtr "Technologia", ok. 8,5% internautów w pierwszej kolejności zwracało uwagę na częstotliwość odświeżania, a 5,28% - rozdzielczość telewizora. Dodatkowymi funkcjami telewizora, takimi jak Wi-Fi czy DVD było zainteresowanych tylko około 5% użytkowników porównywarki. Na skorzystanie z filtra "Tuner TV" zdecydowało się 4% poszukujących, natomiast tylko 2,44% z nich interesowało, jaką klasę energetyczną będzie posiadał telewizor.
skąpiec

Wyniki raportu Najczęściej wybieraną wielkością telewizora w okresie od kwietnia do czerwca 2013 r. były 32" (13,53% wyborów internautów). Ponad 10% internautów poszukiwało 40- lub 42-calowych odbiorników, niespełna 9% szukało ekranu o rozmiarze 46". Jeżeli chodzi o najpopularniejszego producenta telewizorów to został nim Samsung. Aż 33% internautów poszukiwało odbiornika tej właśnie firmy. Na drugim miejscu uplasowały się telewizory LG z prawie 18% popularnością, zaś najlepszą trójkę zamyka Panasonic - 14,45 punktów procentowych. Zaraz za nim znalazło się Sony (ponad 12%), a pięcioprocentowy próg przekroczyły jeszcze tylko firmy Philips (6,41%) oraz Sharp (5,48%). W filtrze "Technologia" prym wiodła opcja LED. Aż 75% internautów rozglądało się właśnie za takim odbiornikiem. Telewizory plazmowe zainteresowały już tylko 13% poszukujących, zaś technologia LCD zyskała uznanie tylko 11% użytkowników. Statystyki Skąpiec.pl pokazują, że prawie 30% poszukujących telewizora w filtrze "Częstotliwość odświeżania" wybierało 100 Hz, a niespełna 23% - 200 Hz. W przypadku rozdzielczości obrazu internauci w zdecydowanej większości (85,68%) stawiali na opcję 1920x1080 pikseli. Tylko niewiele ponad 5 procent poszukujących zdecydowało się wybrać rozdzielczość 2560x1080. Jakie dodatkowe funkcje telewizora wzbudziły największe uznanie użytkowników porównywarki cen? Niemal połowa z nich (45,14%) chciałaby, aby telewizor mógł łączyć się bezprzewodowo z internetem za pomocą Wi-Fi i aby miał możliwość oglądania trójwymiarowego obrazu (42,74%). Opcję "Ethernet", czyli możliwość łączenia się z internetem za pomocą kabla, wybierało niecałe 4% poszukujących, a 2,51% chciałoby mieć wbudowane DVD.
Pełen raport można bezpłatnie pobrać ze strony: TUTAJ