Zgodnie z badaniami iSpuppli, globalna sprzedaż telewizorów LCD w 2012 roku będzie niemal dwukrotnie wyższa, niż w roku bieżącym, w związku ze spadającymi cenami tych urządzeń oraz rosnącym popytem na płaskie wyświetlacze generujące obraz wysokiej rozdzielczości. Szacuje się że globalna sprzedaż ma wzrosnąć z ok. 100 milionów szt. obecnie, do niemal 200 milionów
w 2012 roku.
Tak wysoki przyrost sprzedaży wiąże się ze wzrostem atrakcyjności telewizorów LCD. "Konsumenci nie chcą już używać dużych i ciężkich telewizorów CRT, charakteryzujących się w dodatku niską rozdzielczością" - mówi Riddhi Patel z iSuppli. "Zamiast tego chcą urządzeń nie zajmujących wiele miejsca, które mogą wyświetlać obraz w rozdzielczości FullHD. Co więcej, coraz niższe ceny powodują, że coraz więcej odbiorców może sobie pozwolić na zaopatrzenie się w LCD TV. W pierwszym kwartale 2006 roku 42" modele tego typu kosztowały 2000$ i więcej, teraz podobne urządzenia można mieć za niecały 1000$, co czyni je dostępnymi dla dużo szerszego grona konsumentów" - tłumaczy Patel.
Innym wymienianym przez Patela czynnikiem jest promocja technologii - wielu ludzi, którzy prawdopodobnie nie zwróciłoby uwagi na nowe urządzenia zaczyna się nimi interesować na skutek reklamy - ważne tu jest, że reklamowany jest sam format HD, a nie tylko poszczególne produkty.
Największymi rynkami telewizorów LCD w najbliższych latach pozostaną Europa i Ameryka Północna - w tych regionach wzrost sprzedaży ma wynosić 13 i 10% rocznie w latach 2008-12. Sprzedaż w Japonii na pozostać na podobnym, co obecnie poziomie, natomiast znaczny wzrost sprzedaży produktów z tego segmentu spodziewany jest w najbliższym czasie w Chinach - ma to między innymi związek ze zbliżającymi się Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi.
Wraz ze wzrostem zainteresowania telewizorami o wielkości powyżej 50", wsparcie dla formatu FullHD staje się bardzo ważną i oczekiwaną cechą telewizorów LCD. W tej chwili, aby wyróżnić swoje produkty wśród konkurencji coraz więcej producentów decyduje się na oferowanie rozdzielczości FullHD w modelach o wielkości rzędu 37".
Za zakupem urządzenia wyświetlającego obraz w pełnej rozdzielczości HD pikseli przemawia dodatkowo coraz większa opłacalność zakupu "źródeł" sygnału w takiej rozdzielczości - odtwarzaczy BD, czy konsol nowej generacji, które również stają się coraz tańsze. Z tego powodu sprzedaż telewizorów LCD FullHD będzie szybko wzrastała - średnia roczna stopa wzrostu sprzedaży szacowana jest ma w najbliższych czterech latach wynosić ok. 45%, co ma skutkować tym, że w 2012 roku już ponad połowa sprzedawanych telewizorów LCD będzie mogła wyświetlić np. film wydany na Blu-ray w najwyższej jakości.
Kolejne lata mają ponadto przynieść znaczny rozwój samej technologii telewizorów LCD - coraz więcej modeli będzie miało częstotliwość odświeżania obrazu wynoszącą 120Hz (którą dziś możemy napotkać jedynie w niektórych drogich urządzeniach), na rynku mają się również pojawić znacznie cieńsze niż obecnie dostępne w sprzedaży telewizory LCD. Nowe modele coraz częściej będą także miały możliwość odbierania sygnału drogą bezprzewodową.
Wszystko wskazuje na to, że do 2012 roku technologia LCD będzie dominować na rynku telewizorów i będzie najczęściej wybierana zarówno przez producentów i sprzedawców, jak i konsumentów.
Źródło: http://www.cdrinfo.pl
kino domowe
REKORDOWA SPRZEDAŻ LCD
Zgodnie z badaniami iSpuppli, globalna sprzedaż telewizorów LCD w 2012 roku będzie niemal dwukrotnie wyższa, niż w roku bieżącym