Tak cienką obudowę udało się uzyskać dzięki technologii, która pozwala rozproszyć diody LED w poziomie i zminimalizować odległość między diodami i ekranem. Kolejnym nowatorskim rozwiązaniem, po raz pierwszy dostępnym w nowych telewizorach LCD opartych na technologii LED, jest rozszerzona funkcja komunikacji bezprzewodowej, która eliminuje potrzebę kompresji obrazu. Obraz może być przesyłany z odtwarzaczy DVD, konsol do gier lub systemów kina domowego bezprzewodowo, bez wpływu na jego jakość. Cena modelu nowego 55LH9500 wynosi obecnie ok. 5.500 USD. W Polsce telewizor LG LH9500 będzie dostępny w sierpniu 2009 roku. Globalnym celem LG jest osiągnięcie drugiej pozycji wśród producentów telewizorów na świecie. Stąd na najbliższe lata LG planuje dynamiczny rozwój oferty telewizorów korzystających z technologii LED, aby w 2010 roku osiągnąć sprzedaż tych modeli na poziomie 3 – 4 milionów sztuk. W 2009 roku spodziewać się można poszerzenia portfolio firmy w tej grupie produktowej, na rynku pojawią się także tańsze modele LCD Full LED o przekątnych ekranu 42 i 47 cali. Wiąże się to z prognozami dotyczącymi globalnego rynku telewizorów LCD opartych na technologii LED. Ich sprzedaż – według przewidywań – ma wzrosnąć z 3,1 miliona sztuk sprzedanych w tym roku do 30 milionów sztuk w 2010 oraz 68 milionów do 2011 roku. Według estymacji LG, udział procentowy telewizorów wyposażonych w technologię LED wzrośnie z poziomu 2,6% do 20% w 2010, a w 2011 roku aż 40% wszystkich wyprodukowanych modeli będzie bazowało na diodach LED.
INFO www.pl.lge.com
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)