Firma Toshiba na targach CES w Las Vegas zaprezentowała szeroką gamę telewizorów wyposażonych w funkcje pozwalające na bezpośredni dostęp do usług sieciowych tzw. Toshiba Places.
Toshiba Places jest częścią wizji Multi Screen pozwalającej użytkownikom na łatwy zakup i dostęp do treści internetowych przez ich własne urządzenia, użytkowane przez rodzinę oraz przyjaciół. W drugim kwartale 2011 roku Toshiba planuje wprowadzenie na rynek europejski telewizorów z bezpośrednim dostępem do platformy Toshiba Places. Telewizory te będą zróżnicowane pod względem cenowym oraz wielkości przekątnej ekranu poczynając od 32 cali.
Dopasowanie usług sieciowych do przyzwyczajeń telewidzów
Według badań niezależnych analityków, popyt na telewizory z dostępem do Internetu wzrośnie na całym świecie z ok. 40 mln w 2010 roku do 118 mln w roku 2014. Analitycy rynku spodziewają się, że jedna trzecia z tego przypadnie na rynek europejski. "Uważamy, że chęć korzystania przez użytkowników z usług sieciowych dostępnych z poziomu telewizora jest ściśle powiązana z łatwością obsługi" - mówi Sascha Lange, kierownik marketingu produktów wideo Toshiba Europe. "Nie wystarczy zapewnić sieciową platformę usługową. Toshiba Places redefiniuje sposób w jaki widzowie korzystają z usług internetowych - chcemy aby dostęp do nich był maksymalnie wygodny i nie zmuszał telewidza do zmiany wygodnej pozycji jaką zajmuje na kanapie przed telewizorem".
Ujednolicony interfejs i obsługa Toshiba Places
Bez względu na to czy klient korzysta z telewizora, notebooka, netbooka czy tabletu, interfejs Toshiba Places będzie taki sam pod względem wyglądu i sposobu obsługi. Pozwala on konsumentom na łatwe zarządzanie treściami, które w ciągu dnia uruchamiają na urządzeniach różnego typu. Korzystając z Toshiba Places z poziomu telewizora użytkownik uzyskuje dostęp do szerokiej gamy usług dostępnych poprzez Sieć. Strefa Marketplace umożliwia dostęp do treści multimedialnych takich jak filmy, zdjęcia i muzyka.
Wygodne i proste współdzielenie treści pomiędzy użytkownikami i urządzeniami
Podobnie jak w przypadku dostępu do treści, Toshiba Places pozwala na proste i wygodne współdzielenie multimediów nie tylko pomiędzy urządzeniami użytkownika, ale również urządzeniami przyjaciół i rodziny. Użytkownicy mogą np. zaznaczyć wybraną scenę filmu wideo, aby później w dowolnym momencie kontynuować jego oglądanie na ekranie telewizora lub dowolnego innego urządzenia kompatybilnego z Toshiba Places, np. netbooka.
Toshiba Places pozwala użytkownikom na przesyłanie ich własnych treści (np. filmów, utworów audio czy zdjęć) bezpośrednio do zintegrowanych z platformą usług takich jak Flickr czy Dailymotion. Następnie użytkownik może korzystać z nich z poziomu różnych urządzeń, a także wysyłać informacje do znajomych z osobistej listy kontaktów. Osoby te mają możliwość przeglądania przesłanych przez użytkownika treści korzystając z własnych urządzeń. Toshiba Places to także wygodne narzędzie do zarządzania grupami kontaktów.
"Ujednolicony interfejs różnych urządzeń oraz integracja usług pozwalających na łatwe współdzielenie treści, sprawiają, że Toshiba Places stanowi atrakcyjną propozycję na rynku elektroniki użytkowej. Jest wartością dodaną jakiej oczekuje użytkownik urządzeń multimedialnych" - dodaje Sascha Lange.
INFO www.toshiba.pl
kino domowe
TELEWIZORY TOSHIBA Z FUNKCJĄ TOSHIBA PLACES
Firma Toshiba na targach CES w Las Vegas zaprezentowała szeroką gamę telewizorów wyposażonych w funkcje